Skip to content

La Dra. Encarna Ruiz, nomenada directora acadèmica d’ESDI-URL

A l’Escola Superior de Disseny ESDI hem renovat el nostre equip directiu amb el nomenament de la Dra. Encarna Ruiz com a nova directora acadèmica. Amb una sòlida trajectòria en sociologia del disseny i anàlisi de tendències socials, Encarna assumeix aquest nou repte després de 27 anys formant part d’ESDI com a professora i investigadora.

«Com a directora acadèmica d’ESDI, vull continuar apostant pels valors que defineixen aquesta institució, que són el compromís amb l’ensenyament i la investigació en disseny, sempre amb la idea d’aportar al desenvolupament social, cultural i econòmic de la nostra comunitat», comenta Encarna.

Granadina d’origen, Encarna és Llicenciada i Doctora en Periodisme per la UAB, i compta amb un Màster en Sociologia del Disseny per ESDI on també va fer el Màster en Comissariat d’Art Digital. La major part de la seva carrera professional l’ha desenvolupat a ESDI, on fa gairebé tres dècades que és professora de sociologia del disseny, teoria de la comunicació i tendències.

Reconeguda per la seva experiència en l’anàlisi de tendències socials i del color, l’Encarna és des del 2012 la Directora d’ESDI Color Lab, el laboratori del color de l’escola. A més, és la representant d’Espanya a l’associació internacional del color Intercolor, que reuneix 17 països i s’encarrega de marcar les tendències de colors i materials que influiran a la indústria del disseny a dos anys vista.