Seminari Internacional de Disseny va arribar a ESDi com a part de la seva gira per Europa

Seminari Internacional de Disseny va arribar a ESDi com a part de la seva gira per Europa

Els vincles entre el disseny i la cultura, la mediatització, el mercat i la producció material són les claus que defineixen el pensament de Norberto Chaves, figura fonamental de la teoria i la crítica de disseny internacional que va visitar ESDi l’11 de juny en el marc de el “Seminari Internacional de Disseny” organitzat per la Universitat Autònoma d’Occident (UAO), de Colòmbia.

 

La conferència de Chaves, titulada “La gestió del disseny, funció del dissenyador o del client?”, va tractar una de les etapes més importants de tot procés de disseny, que transcendeix les diferents metodologies de treball i especialitats de disseny. Chaves, així mateix, va estar acompanyat pel Dr. Eduardo Huerta, director del Màster de UI/UX de ESDi, Mario Caicedo de la UAO i el dissenyador Jordi Matas.

 

Expert en imatge corporativa i assessor d’empreses i institucions a nivell d’estratègia, identitat i comunicació, Chaves s’especialitza en teoria de disseny, i les seves publicacions L’ofici de dissenyar (2001), El disseny invisible (2005) i La imatge corporativa (1990) són lectures de referència a l’hora de pensar en el disseny des d’una perspectiva cultural, comprendre el vincle entre la pràctica i la realitat social, o definir la identitat corporativa.

 

Per la seva banda, Huerta compta amb un doctorat en Enginyeria de Projectes, així com un Màster en Disseny d’Interacció, i ha publicat en revistes científiques indexades a més d’haver participat en congressos internacionals de disseny amb vinculació a nous models de negoci, tecnologia basada en internet i gestió del disseny.

 

Caicedo, en tant, és Mestre en Arts Plàstiques amb Èmfasis en Disseny Gràfic, especialista en Comunicació Organizacional i forma part del Departament de Publicitat i Disseny de UAO, i Matas s´ha especialitzat fonamentalment en el disseny i la gestió del disseny gràfic i la comunicació visual bàsicament aplicats als àmbits del transport i de l’espai públic.

 



X
X