fbpx

‘Prosumer’, tendència cromàtica d’ESDi Color Lab per la tardor-hivern 2021-22

esdi-colorlab-intercolor-prosumer2

‘Prosumer’, tendència cromàtica d’ESDi Color Lab per la tardor-hivern 2021-22

“Prosumer” és la proposta conceptual d’ESDi Color Lab, el laboratori de tendències cromàtiques de l’Escola Superior de Disseny ESDi, per al congrés Intercolor. La proposta es va presentar ahir en el congrés internacional del color Intercolor, a Colònia (Alemanya). Aquesta gira entorn a la figura del prosumidor i està basada en quatre cartes de color per la pròxima temporada tardor/hivern 2021-22: Partnership, Nomadic, Inconstant y Ethical.

El prosumer ha començat la conquista del mercat. Ho fa afavorit pel creixent interès en elevar el grau de personalització de tot allò que configura el seu entorn. En aquest nou espai, les indústries demanden la presència d’aquest nou actor caracteritzat per voler prendre decisions.

En els entorns digitals, aquesta relació entre clients i professionals es realitza en forma de dades que els propis consumidors ofereixen als productors. Això permet generar un feedback extraordinari en que el consumidor i el productor són la mateixa entitat. El prosumer genera discursos de forma integradora i la seva intencionalitat transcendeix els límits del mercat i del propi entorn. Aquest perfil es impulsor d’un nou consumidor que dialoga amb la marca, exigeix l’experiència com a font d’informació i és afavorit pels models de subscripció amb la idea de cocrear continguts. En aquest entorn, la responsabilitat es potencia així com la necessitat de dissenyar béns, serveis i experiències que transcendeixin els límits del mercat i aproximin al prosumer en un nou entorn en el que tenir no es el mateix que posseir.

esdi-colorlab-intercolor4
esdi-colorlab-intercolor2
esdi-colorlab-intercolor-partnership


X
X