fbpx

Els alumnes Álvaro Moreno i Gemma Trellisó guanyen el Premi Campari del Design Market

design market, alumnes esdi, premi campari, fad

Els alumnes Álvaro Moreno i Gemma Trellisó guanyen el Premi Campari del Design Market

Els alumnes ESDi Álvaro Moreno i Gemma Trellisó, de les mencions en Product i Interiors del Grau en Disseny, van ser seleccionats amb la seva marca MT Instrumenta per a participar en l’última edició del Design Market organitzat pel FAD. Del 14 al 16 de desembre de 2018, van estar exposant en el Disseny Hub Barcelona el seu treball “Picats”, realitzat amb cuberteries artesanals.

Després de veure la seva proposta, el jurat format per Pep Quilez, Gennís Senén, Xavier Grados, Daniel Ayuso, Ximena Pérez Grobet, Olivia Ricard i Gemma Tossal va decidir premiar-los amb el Premi Campari en la categoria de Nou Talent. D’aquesta manera, el jurat va voler destacar “la seva capacitat de donar una segona vida i valor als objectes aparentment obsolets d’una forma creativa”.

Una volta entregat el premi, vam poder entrevistar a Álvaro i Gemma per a conèixer més sobre el seu projecte:

1. D’on ve el naming del vostre projecte “MT Instrumenta”? El nostre nom es divideix en dues parts. Pel que fa a “MT”, és la suma entre els cognoms “Moreno i Trellisó” respecte als nostres noms. D’altra banda, la paraula llatina “Instrumenta” fa referència al nostre ampli i futur ventall de possibilitats entorn d’instruments quotidians.

2. Quin ha estat el paper de l’ESDi i el professorat en la realització del projecte? És un projecte personal, en el que l’ESDI ens va ajudar a arribar i a difondre el nostre treball, sobretot a l’hora d’exposar-lo al Design Market by FAD.

3. Per què vau decidir presentar la vostra proposta al Design Market del FAD? Al tractar-se d’un producte poc habitual, crèiem que aquest mercat ens ajudaria a fer-nos difusió. I també a entrar en contacte amb part del disseny actual de Barcelona

4. Què ha significat per vosaltres haver guanyat el premi Campari al nou talent del Design Market 2018? És una empenta i reconeixement molt gran per poder seguir treballant, a part del renom dins el nostre propi currículum.

5. Quin feedback heu rebut aquestos dies al Design Market a banda del premi? Principalment molts contactes, alguns professionals, a part de gent interessada per les nostres col·leccions.

6. Quin futur teniu pensar per a “MT Instrumenta”Continuar amb la producció artesanal de coberts, incloent noves propostes d’instruments. Un dels nostres objectius és no estancar-nos en la producció d’utensilis, sinó moure’ns per vies més àmplies que envolten l’art, esdeveniments, la fotografia i el vídeo.

 

El Design Market també va comptar amb la participació de l’alumni Isona Ten

A més d’Álvaro i Gemma, la comunitat ESDi també va estar present al Design Market gràcies a la participació d’Isona Ten. L’alumni i directora del Postgrau en Disseny de Joieria va exposar les seves col·leccions de joies junt als dissenyadors independents, artesans i artistes més creatius de Barcelona.

Amb aquest motiu, aprofitem també per a fer-li unes preguntes sobre l’esdeveniment i el sector de la joieria artesanal:

joyeria, artesania, isona ten, design market1. Ja has participat en diverses edicions del Design Market. Què significa per tu que la teva marca estigui entre la curada selecció del FAD? Ja fa tres edicions en que hi participo i és un plaer col·laborar-hi. El fet d’estar seleccionada m’omple de satisfacció. Veure que el teu producte està ben valorat en el món del disseny és una alegria i un estímul  per seguir treballant.

2. La joieria és un dels àmbits amb més expositors participants d’aquesta edició. Creus que hi ha un cert boom de dissenyadors independents de joies a Barcelona? És cert que hem participat bastants  dissenyadors de joies en aquest market, però som molts diferents en quant a disseny, estils, tipus de materials utilitzats… Crec que donem una visió global de la joieria actual dins dels paràmetres de la creació individual. Cal tenir present que una de les associacions del FAD es la d’orfebres (dins d’artesania). Aquesta pretén, entre altres objectius, difondre la tendència de la joieria contemporània a través de diferents mitjans i el market és potser un d’ells.

joyeria, artesania, isona ten, design market3. Creus que s’està deixant enrere d’alguna manera el convencionalisme del sector joier? Com veus el panorama? El concepte de joieria ha canviat en les darreres dècades. La joieria vinculada al luxe i l’ostentació ha donat pas a un concepte de disseny on té cabuda la utilització de nous materials, textures, volums... I això aporta a la creació de peces un aire més lúdic que sumptuós. El canvi de concepte ha afavorit que la joieria  no estigui restringida a un cert públic, s’ha socialitzat. El disseny arriba a un ventall més ampli de població i forma part de la indumentària quotidiana.

4. Com a dissenyadora creadora de la teva pròpia marca, què creus que es deuria de potenciar des de les escoles de disseny en aquest sentit? Vivim en una època de canvis i el món de la joieria no és aliè a aquest fet. La introducció dels programes de disseny digital, impressió en 3D… i la innovació constant en els sistemes de producció i difusió incrementa la complexitat en l’àmbit de la joieria, però a la vegada facilita la tasca del dissenyador/a. Per als qui hem muntat la nostra pròpia marca i treballem amb tallers de proximitat, el nostre punt fort ha de ser la combinació de les dues vessants, l’artesanal i la digital. Són eines complementàries que afavoreixen el desenvolupament del disseny i la fabricació de joies.

 

Felicitats a tots tres per la vostra participació al Design Market! I moltes gràcies per compartir els vostres projectes amb tota la comunitat ESDi.



X
X