fbpx

Així ha estat el Plug&Play 2021

Així ha estat el Plug&Play 2021

De l’1 al 3 de febrer, 150 alumnes del Grau Oficial en Disseny de l’Escola Superior de Disseny ESDi han estat ideant solucions per a un repte plantejat. Les 3 propostes guanyadores han rebut premis aportats per les empreses patrocinadores: Adobe, Blackie Books, Moleskine i Putos Modernos.

Més de 150 alumnes del Grau Oficial Universitari en Disseny han participat de l’1 al 3 de febrer en el Plug&Play, una marató creativa a contrarellotge organitzat per l’Escola Superior de Disseny ESDi, en la qual els estudiants han posat a prova la seva capacitat creadora i innovadora. Durant 3 dies, els participants inscrits (en grups de 4 membres) han estat ideant solucions per a resoldre un repte inicial.

En aquesta edició, donades les especials circumstàncies en les quals ens trobem en tot el planeta relacionades amb l’aparició del virus COVID19, es va decidir proposar un repte que no beneficiés a una empresa en concret sinó a tota la societat. Entre tots els participants es crearia una plataforma en línia, amb instruccions de disfresses descarregables, anomenada kidscostumehub.com que recaptarà beneficis per a Cruz Roja mitjançant donacions voluntàries.

El repte en particular que havia d’afrontar cada grup de 4 persones va ser dissenyar les instruccions d’una disfressa, per a nens, nenes i gènere no binari, que es penjarien al final de l’esdeveniment en kidscostumehube.com i així permetre que qualsevol persona del món pogués descarregar-les i fabricar a casa o a l’escola la disfressa triada. Al mateix temps, s’oferirà l’oportunitat de col·laborar amb Creu Roja fent donacions voluntàries en compensació pels dissenys.

S’havien de dissenyar les instruccions d’una disfressa versàtil i inclusiva i no ofensiu a races, cultures, religions o ideologies polítiques alhora que dissenyat per a nenes, nens i gènere no binari. Havia de ser relativament senzill de construir, ja que la intenció és que, encara que siguin ajudats per adults, els nens i nenes puguin participar activament en la seva construcció i, d’altra banda, havia de contemplar-se per a la seva elaboració la utilització materials senzills, que qualsevol pugui tenir a casa o que siguin fàcils d’obtenir.

Guanyadores

L’equip guanyador del repte va ser el format per les alumnes Susanna Gutierrez, María Romero y Paula Franco, que van proposar una disfressa basada en el nostre sistema solar.

Conferències i presentacions

A més de resoldre els reptes, durant la setmana del Plug&Play els estudiants de ESDi han pogut gaudir de xerrades i presentacions. La primera va ser el dimarts 2 de febrer a càrrec d’Ana Mesas, Sènior Consultant i Speaker en Adobe Barcelona, que va explicar als alumnes els últims avanços tecnològics d’Adobe i, en concret, les múltiples novetats del programa Adobe Photoshop.

La segona xerrada en línia del dia va venir de l’altra part del món de la mà de Linus Hui (Linus Paperhead), dissenyador especialitzat en la realització de projectes usant el paper com a únic material.

Sponsors

Com a sponsors del event, les empreses Adobe, Blackie Books, Moleskine i Putos modernos han repartit premis als participants del Plug&Play, com motxilles de Moleskine, una suscripció anual a Adobe CC, llibres de Blackie Books i productes de Putos Modernos.

Uns premis que s’han anat donant tant als membres dels 3 equips finalistes de l’esdeveniment com a les fotografies més creatives del dia penjades pels alumnes en Instagram amb l’etiqueta #ESDiPandP2021 o als alumnes participants de les xerrades.

El Plug&Play sorgeix com una iniciativa de l’Escola Superior de Diseny ESDi per a potenciar fora de l’aula el desenvolupament competencial dels seus alumnes, posant el focus en el treball en equip, la creativitat i l’emprenedoria. Un altre dels objectius que persegueix és l’intercanvi de coneixements i habilitats entre estudiants de diferents cursos i les sis especialitats del disseny que s’imparteixen en ESDi (moda, gràfic, producte, interiors, audiovisuals i gestió del disseny). L’esdeveniment també permet als alumnes aprendre nous coneixements i establir contacte amb professionals del sector del disseny.



X