fbpx

ESDi crea els Premis Accent als PFGs més innovadors

PFG_Gemma Carreras

ESDi crea els Premis Accent als PFGs més innovadors

L’Escola Superior de Disseny ESDi ha creat els Premis Accent als Projectes Finals del Grau en Disseny més innovadors i creatius de les sis especialitats que imparteixen: disseny de moda, gràfic, audiovisual, de producte, d’interiors i gestió del disseny. Els guanyadors dels Premis Accent 2020 es van fer públics el passat 29 d’octubre durant l’acte de la promoció 2016-2020 del Grau en Disseny. El jurat, format per professors de l’Escola Superior de Disseny ESDi, va voler destacar els treballs de 8 alumnes en total, amb 6 premis i 2 accèssits.

Els projectes premiats són: “ATÍPIC: una apologia qualsevol”, de la Graduada en Disseny de Moda Anna Torralba; “Homo Digitalis”, de la Graduada en Disseny Gràfic Gemma Carreras; “Sappy: IA para niños”, de la Graduada en Disseny Audiovisual Cecilia Solé; “WISYON: the right light in the right place” del Graduat en Disseny de Producte Carlos Álvarez; “La totalidad del espacio teatral como vía directa de transmisión” de la Graduada en Disseny d’Interiors Gemma Trellisó; i “Growie” de la Graduada en Gestió del Disseny Maya Montoya. Els dos accèssits van ser per a la Graduada en Disseny de Moda Aina Cardoner pel projecte “Ser·en·el·mundo: corporalitat sota la potència de la mirada”, i per al Graduat en Disseny Gràfic Albert Margalef per “Mnéme: herramienta lúdica de neurorrehabilitación”.

Els 8 guanyadors rebran una formació en emprenedoria atorgada per l’Ajuntament de Sabadell, amb assessorament personalitzat per a la definició del seu projecte empresarial. El curs els permetrà aprofundir en temes com màrqueting i planificació estratègica, règims jurídics, fiscalitat i pla econòmic, o els ensenyarà a presentar el seu projecte de forma efectiva amb la técnica Elevator Pitch. També podran fer networking i visitar vivers i empreses de Sabadell, on compartiran vivències amb empresaris i emprenedors de la ciutat que els explicaran els seus èxits i fracassos, i els donaran consells segons les seves experiències professionals.

PFG Aina Cardoner
PFG 'Ser·en·el·mundo' d'Aina Cardoner
PFG_Maya Montoya
PFG 'Growie' de Maya Montoya
PFG_Gemma_Trellisó_Pont
PFG 'La totalidad de espacio teatral como vía directa de transmisión' de Gemma Trellisó
Cada any surten de l’ESDi un conjunt de Projectes Finals de Grau de molt nivell realitzats per estudiants que han estat mesos treballant de manera intensiva per a crear una proposta de valor. Justament el que volem amb aquest acord és ajudar-los a convertir aquests projectes en propostes reals, que siguin acollides pel mercat i que en pugui gaudir el conjunt de la societat”, afirma Georgina Bombardó, Directora Adjunta de FUNDIT (la Fundació del Disseny Tèxtil que gestiona l’Escola Superior de Disseny ESDi). “Sabem que ara més que mai, que una part dels dissenyadors que surten de l’ESDi acabaran muntant el seu propi estudi de disseny, llançant la seva marca o creant la seva pròpia empresa, aquest suport del servei Sabadell Empresa de l’Ajuntament de Sabadell és essencial per la generació de dissenyadors que estan sortint aquests darrers anys, una generació marcada pel canvi però alhora resilient i amb capacitat de superació i reinvenció”, afegeix Georgina.

Segons Montserrat González, Tinenta d’alcaldessa de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu de l’Ajuntament de Sabadell, “donar suport i retenir el talent de la ciutat és un dels objectius de l’Ajuntament. Els 8 projectes premiats d’ESDI són una bona mostra de l’actiu de talent i emprenedoria que té Sabadell i al que cal acompanyar per dotar aquests projectes de més garanties de viabilitat. Sabadell lidera un projecte que posa com a referent de territori el disseny aplicat a la indústria, qualsevol indústria (moda, packaging, instrumental mèdic, automoció…) i el talent al servei d’aquesta indústria és la clau per dotar de competitivitat el nostre territori”.

Entre els projectes premiats trobem temàtiques molt diverses. Per exemple, la col·lecció de moda “Atípic”, de la dissenyadora Anna Torralba, que gira entorn del significat dels mots atípic i qualsevol, tractant les identitats i característiques de gènere no definides o no específiques. Aquest concepte es materialitza en peces típiques de la sastreria masculina, com americanes i pantalons de ratlla diplomàtica, armilles o corbates, que s’adapten a la silueta femenina. L’altra col·lecció de moda premiada, “Ser·en·el·mundo” d’Aina Cardoner, indaga en un cos cada vegada més desconnectat sensitivament del món i d’aquells que l’envolten, degut a l’arribada de les pantalles i les facetes virtuals que han potenciat la visió i la imatge per sobre dels altres sentits. Per a plasmar aquesta realitat dels cossos, que defineix com a corporalitats de carcassa sòlida però de contingut insubstancial, fa una col·lecció exclusivament en tons blancs que juga amb estructures estètiques i textures.

PFG_Albert Margalef
PFG 'Mnéme' d'Albert Margalef
PFG_Cecilia-Solé
PFG 'Sappy: IA para niños' de Cecilia Solé

Els conceptes darrere dels projectes guardonats de disseny gràfic també són molt diferents entre ells. El projecte de Gemma Carreras “Homo Digitalis” crea l’app móvil sobre moviments socials “Render” i la seva identitat corporativa. Aquest projecte neix d’una sola inquietud: què passaria si la població mou fitxa i s’empodera a partir de les eines digitals que tenim a l’abast?. D’altra banda, el PFG “Mnéme” d’Albert Margalef és una eina lúdica, motivacional i no farmacològica d’estimulació cognitiva que neix arrel del diagnòstic de demència vascular del seu pare, una dolència que afecta a la memòria, l’atenció, el pensament, l’emotivitat i el comportament.

“Growie”, el PFG de la Graduada en Gestió del Disseny Maya Montoya, és un projecte dissenyat per a ajudar els empleats a millorar els seus hàbits alimentaris en el lloc de treball i la gestió del temps, augmentant la seva qualitat de vida. En disseny audiovisual, el Premi Accent ha estat per a Cecilia Solé amb “Sappy: IA para niños”, un altaveu intel·ligent destinat a un públic infantil, on s’ha dissenyat un personatge atraient per als nens amb el que poden interactuar de forma online i offline mitjançant jocs i activitats educatives.

Per últim, en Disseny de Producte i d’Interiors destaquen “WISYON” de Carlos Álvarez, un sistema integral d’il·luminació per a aparadors comercials que facilita l’orientació dels projectors quan queden fora de l’abast de l’usuari, evitant que sigui necessari l’ús d’escales; i “La totalidad del espacio teatral como vía directa de transmisión”, la proposta de Gemma Trellisó, que dóna la possibilitat de crear atmosferes amb la finalitat de projectar l’harmonia necessària entre l’obra, els actors, espectadors i el espa- cio que els envolta, i proposa com a solució un mecanisme que permet modificar lliurement l’espai, que s’adapta a l’aplicació de diverses formes d’utilització i integració, per tal de coordinar el guió amb els actors i transmetre’l al complet als espectadors.



X