fbpx

Natàlia Llauradó guanya el Concurs de Nous Creadors de Pasarela 948 a Navarra

Natàlia Llauradó guanya el Concurs de Nous Creadors de Pasarela 948 a Navarra

El passat divendres 7 de febrer va tenir lloc al Palau de Congressos Baluarte de Pamplona (Navarra) la final de la tercera edició del Concurs de Nous Creadors de Moda, dins del marc del certamen Pasarela 948. Els Graduats en Disseny de Moda per l’ESDi Natàlia Llauradó i Ricard Agut van desfilar amb les seves col·leccions finals de grau, després d’haver estat seleccionats com a finalistes del concurs a nivell nacional.

Natàlia Llauradó va aconseguir proclamar-se guanyadora nacional, premi dotat amb 1.000€ i la possibilitat de desfilar a la pròxima edició de Pasarela 948, on aquest any han estat presents dissenyadors com Ion Fiz, Ulises Mérida o Ágatha Ruiz de la Prada. La seva col·lecció “TOURM-A-LINE”, inspirada en els efectes que exerceixen alguns minerals en el cos, va convèncer al jurat, format per Modesto Lomba (Devota & Lomba), president de l’Associació de Creadors de Moda d’Espanya (ACME); els dissenyadors de moda Hannibal Laguna, Alvaro Castejón (Alvarno) i Juan Duyos, i per l’editor de moda a RTVE.es Rafael Muñoz.

A “TOURM-A-LINE” predominen els colors blanc i blau, fent ús de complements metàl·lics que representen aquesta relació amb els minerals. Les peces estan fetes amb teixits naturals, com l’organdí de seda i la sarja de cotó. Per als seus dissenys, va prendre com a referència les propietats que poden mostrar els minerals: contrast de transparències amb peces opaques, mat i lluentor, volum amb rigidesa i línies rectes.

Ricard Agut, per la seva banda, va desfilar amb la col·lecció de moda masculina “Mala Sang”, que té com a fil conductor el concepte de maldat creativa. Aquest concepte el relaciona amb l’imaginari estètic d’un projecte cinematogràfic anomenat El Legionario y la Mona, de Francisco Javier Gómez Pinteño. Un relat en el qual l’autor vol reflectir la malícia de l’ésser humà capbussant-se dins un drama emmarcat en una colònia espanyola al nord d’Àfrica durant els anys trenta del segle XX. Així, “Mala Sang” pretén plasmar sobre roba la part més fosca de l’ésser humà, amb una col·lecció de sastreria masculina plena de peces rectes i estructurades inspirades en el període històric i el vestuari masculí de l’època del film esmentat.

No us perdeu l’entrevista que li van fer a la Natàlia a Radio Sabadell.



X