fbpx

Marta Jou i Lidia Rosa presenten els seus PFGs al Blanc Festival

blanc festival, lidia rosa, esdi, disseny gràfic, campus blanc, marta jou

Marta Jou i Lidia Rosa presenten els seus PFGs al Blanc Festival

Les Graduades en Disseny esment Gràfic Marta Jou i Lídia Rosa han presentat els seus Projectes Final de Grau al Campus Blanc del Festival Blanc. El Campus Blanc, celebrat el dia 21 d’octubre en format virtual, és la secció del Blanc Festival dedicada als projectes finals de carrera, on alumnes de diferents escoles i universitats de disseny exposen els seus treballs.

Marta Jou ha presentat “Vinos de altura”, una proposta d’adequació i millora del sistema gràfic i de la comunicació amb el consumidor per al celler Casa Auvinyà, treballant a partir de la pàgina web, les xarxes socials, el catàleg, l’embalatge i l’etiqueta dels vins. Per al desenvolupament de la identitat, es va elaborar un logotip que denotés tradició i història a través de les seves formes orgàniques basades en les arracades i els sarments propis de la parra. Els colors corporatius se centren en l’entorn andorrà i els seus materials nobles, com la fusta, la pissarra i el metall. Les seves formes, textures i relleus delaten la narrativa de la seva vida al llarg dels temps.

Les etiquetes transmeten l’altitud, latitud i longitud pròpia de la seva orografia, partint de les línies de cota i les llegendes com a principals elements visuals. En el catàleg, es presenta el celler, les dades tècniques, les notes de tast i els premis guanyats dels seus vins.

L’embalatge gofratge amb les cotes del poble de Auvinyà té un ús universal, apte per a tots els vins que es comercialitzen. La caixa es llisca i obre una flor, les solapes de la qual protegeixen l’ampolla del moviment i els cops. La web i l’Instagram s’han elaborat amb la finalitat que l’usuari trobi la tota la informació que necessiti i que alhora pugui adquirir els seus productes a partir de la botiga en línia.

blanc festival, marta jou, esdi, disseny gràfic
blanc festival, marta jou, esdi, disseny gràfic
blanc festival, marta jou, esdi, disseny gràfic

Lidia Rosa, per part seva, ha presentat “WEYU”, una comunitat en forma d’App formada per K-Pop Idols i experts en els trastorns mentals causats pels estàndards i les altes expectatives que genera la indústria de l’entreteniment sud-coreà.

La Weyu App és un intermedi entre xarxa social i una aplicació de missatgeria, dedicada a resoldre dubtes i compartir situacions relacionades amb trastorns mentals. Els usuaris poden navegar per diferents sales de xat en les quals sempre participa un expert en malalties mentals que aconsella i respon les preguntes de les persones. Els perfils d’artistes interactuen i comparteixen moments en els quals han sofert situacions relacionades amb les temàtiques, ajudant i servint de via de fuita a moltes persones que no parlen amb ningú sobre la seva situació a causa de la por al rebuig social, prevenint així casos de depressió, ansietat, trastorns alimentosos, etc. Fins i tot, en molts casos, fins del suïcidi.

A més, Weyu dóna l’opció de ser un perfil anònim, per la qual cosa fa costat a totes aquestes persones que no volen exposar-se directament, però que volen rebre ajuda incondicionalment.



X