Laus d’Or 2018 a alumni Gerard Arderius per “El soso catalán que hace reír”

Laus d’Or 2018 a alumni Gerard Arderius per “El soso catalán que hace reír”

“No sabia què fer com a projecte final de grau, i un dia vaig agarrar un llapis, una llibreta i la meva iPod. Com acostumo fer quan li dono volta a les coses, em vaig posar música en manera aleatòria. Després de diverses cançons em va aparèixer un acudit d’Eugenio que, com sempre, em va despertar un somriure. És a partir d’aquí que va començar el meu projecte final”. Així va néixer “El soso catalán que hace reír”, PFG del alumni Gerard Arderius que va resultar guanyador d’un Laus d’Or en l’últim lliurament de premis de ADG FAD.

 

A través de la síntesi, el projecte recull els acudits del comediant català Eugenio apel·lant a la mínima expressió del seu estil humorístic. Materialitzat com la transcripció/reinterpretació d’un cassette d’acudits, el projecte va consistir en un llibre-objecto i una sèrie de pòster amb sintetizaciones dels seus millors acudits.

 

“El llibre-objecto és la transcripció de ‘Amb cert sabor a Eugenio, 1986’. Però no és solament la transcripció del text tal qual: en primer lloc creo tot un llenguatge Eugenio purament tipogràfic. Després, a més de transcriure els diàlegs, materialitzo el minutaje per emfatitzar els ritmes d’Eugenio, materialitzo els riures de la gent en pàgines de color vermell i també les pauses d’Eugenio en pàgines en blanc, sense text”, explica Arderius.

 

 

Segons agrega el dissenyador, els pòsters “expliquen una altra faceta d’Eugenio, però amb els mateixos recursos i amb coherència amb tot el llenguatge ‘Eugenio’ que s’ha elaborat”, a treballar des de la síntesi i l’evocació. “Quan els llegim o entenem què acudit és, cobren vida”.

 

Durant l’esdeveniment de ADG FAD, el alumni Roger Fonts també va ser premiat en la categoria d’estudiants amb un Laus de bronze pel seu projecte Original Apparel Kids, que desenvolupa la identitat corporativa d’una marca de roba amb la finalitat d’implementar-la al mercat. A través de diferents suports i aplicacions, la proposta no solament respon a les necessitats gràfiques de la marca, sinó que també li ofereix possibilitats corporatives.



X
X