fbpx

Màster ESDi x VEIN

Estilisme, Imatge i Comunicació de Moda

En el Màster en Estilisme, Imatge i Comunicació de Moda es treballen tots els àmbits i competències professionals dels estilistes i especialistes en comunicació de moda. Augmentar la visibilitat, dotar encara de major personalitat als productes, reforçar l’ADN de les marques i comunicar de manera clara i atractiva en tots els canals és imprescindible en l’àmbit de la moda actual, dirigit a un públic cada vegada més exigent.

*Màster en col·laboració amb la revista VEIN.

©️Fotografia: Albert Ruso. Estilisme: Javier Ly, docent del màster

Presentació

⟶ L'estilisme i la comunicació de moda són les eines artístiques amb més demanda entre dissenyadors i grans marques. Avui dia, l'estilisme és fonamental per a crear imatges potents que promocionin de manera efectiva, moderna i cridanera els productes de moda. Totes les empreses compten amb estilistes generadors de propostes visuals, i també amb col·laboradors creatius especialitzats en comunicació de moda.

⟶ Conèixer les últimes tendències, els constants canvis en el món de l'estil, les signatures, dissenyadors o persones influents, així com els nous corrents estètics, és vital per a desenvolupar projectes d'estilisme.

© Edgar Sánchez, docente del postgrado.

Dades clau

Títulació
Màster en Assessoria d'Estilisme, Imatge i Comunicació. Títol propi Universitat Ramon Llull.

Durada
1 any acadèmic

Crèdits
60 ECTS

Modalitat
Presencial. EATM Barcelona

Idioma
Castellà

Revista col·laboradora
vein.es

Preu
7.900€ (25% descompte per a alumnes, alumni i professors ESDi). Consulta el nostre programa de beques i ajuts.

Convocatòria
26 Octubre 2021 – 14 Setembre 2022 (Últimes places!).

Horari
Dimarts, dimecres i dijous, de 18:30h a 20h.

Pràctiques
Possibilitat de realitzar pràctiques extracurriculars en empreses punteres nacionals i internacionals relacionades amb el món de la moda i el disseny.

Masterclasses
Sobre comunicació de moda a càrrec de professionals de la revista VEIN.

Pla
d'estudis

Estructura

El Màster en Estilisme, Imatge i Comunicació de Moda consta de 60 crèdits ECTS i està estructurat en 3 àmbits teòric-pràctics: Tendències, Estil i Estilisme; Imatge Fotogràfica i Fílmica en Moda, i Comunicació de Moda, els quals es divideixen en les següents àrees d'estudi:

Estilisme i imatge

⟶ El paper de l'estilista, figura clau en la detecció–generació dels canvis socials, i la seva aplicació en la creació d'imatge.
⟶ Direcció artística aplicada a moda i estilisme.
⟶ Desenvolupament de projectes d'estilisme des de l'art i des del comerç.
⟶ Estilisme en els mitjans de comunicació.
⟶ L'estilisme des de la perspectiva de l'assessoria d'imatge.
⟶ La figura del personal shopper.
⟶ Iconografia fílmica.
⟶ Moda i gènere.
⟶ Moda i música.
⟶ La moda com a reflexe dels esdeveniments històrics i socials de cada època.
⟶ Identificació de dissenyadors, marques de vestir i complements.

Tendències de moda

⟶ Les innovacions de cada temporada, l'anàlisi de les col·leccions dels dissenyadors més influents i la seva repercussió en els diferents sectors, de la moda, de l'alta costura al fast fashion.
⟶ Comprensió global de la moda en el context actual.
⟶ El consum com a regulador de les societats actuals.
⟶ Tendències efímeres / no efímeres.
⟶ Gestió del coneixement i del capital intelectual a través de les intenses temàtiques amb les quals els creatius sustenten i argumenten les seves propostes.

Projectes (tallers) d'estilisme

⟶ La indústria de la moda i la seva internacionalització.
⟶ Mitjans de comunicació.
⟶ Les revistes, la passarel·la.
⟶ Factor disseny i formes de presentació.
⟶ Anàlisi de figures professionals de la moda.
⟶ Les exigències del mercat.
⟶ Anàlisi de les eines tradicionals de màrqueting.
⟶ Cicle del producte.
⟶ Procés de creació de col·leccions i ajustos interactius.
⟶ La creació de la imatge i la seva comunicació.
⟶ La marca independent.
⟶ Els sectors de la moda i els tipus de col·leccions i la seva interacció.
⟶ Imatge comercial i creativa de col·lecció: lookbook i desfilada.

Imatge en moda

⟶ La fotografia de moda és la base de la generació d'imatges atractives en les quals l'estilisme desenvolupa tot el seu potencial i pes.
⟶ La fotografia entesa com una eina artística, però també visual d'impacte per a la promoció sofisticada de productes a través de la inspiració i l'aspiració sobre estils i marques.

Comunicació de moda

⟶ Visió estratègica de la comunicació.
⟶ Conceptes fonamentals de la comunicació en la indústria de la moda i els principals enfocaments d'anàlisi en relació al mercat i a l'entorn.
⟶ El comportament del consumidor i el posicionamiento del producte. Anàlisi de decisions associades al màrqueting mix i decisions associadas a les estratègies de comunicació del producte i de la marca.
⟶ Els canvis d'hàbits empresarials.
⟶ El paper d'internet com a dinamitzador del cicle de vida del sector tèxtil.
⟶ Models de negoci emergents.
⟶ Tendències de màrqueting estratègic i conseqüències globals del mercat empresarial tèxtil-moda.
⟶ La comunicació corporativa.
⟶ Llenguatge i sistema de treball.
⟶ La comunicació interna i externa.
⟶ Els showrooms de premsa com a font de creació i informació.
⟶ Els portaveus, les notes i el dossier de premsa.
⟶ Les convocatòries, les rodes de premsa.
⟶ Els mitjans i publicacions corporatives.
⟶ Les relacions amb els mitjans.
⟶ Estratègia de comunicació de marca i de col·lecció.

Projecte Final de Màster

⟶ Els estudiants realitzaran, al final del màster, un projecte on hauran d'aplicar tots els aspectes considerats en els diferents mòduls.
⟶ Aquest projecte ha de realitzar una contribució sustantiva, tant professional com conceptual, al camp de la imatge, l'estilisme i la comunicació de moda.
⟶ El projecte està dirigit i tutoritzat per professors i professionals de la moda i la imatge.

Sortides
professionals

⟶ Estilista de moda
⟶ Estilista de moda per a editorials de moda, desfilades, bodegons, lookbooks, catàlegs i fashion films
⟶ Estilista e-commerce
⟶ Editor/a de moda
⟶ Editor/a de continguts de bellesa
⟶ Editor/a creatiu
⟶ Escaparista i Visual Merchandiser
⟶ Assessor/a per a col·leccions de moda
⟶ Estilisme en cinema i televisió
⟶ Estilisme en publicitat
⟶ Estilisme per a músics i cantants
⟶ Personal Shopper
⟶ Comunicació de moda en marques i mitjans offline i online
⟶ Responsable de showroom
⟶ Community Manager
⟶ Product photo studio Stylist

©️Fotografia: Albert Ruso. Estilisme: Javier Ly, docent del màster

Dirigit a

Graduats universitaris i professionals amb experiència en comunicació, disseny, moda, belles arts, estil i altres disciplines afins.

El màster és especialment indicat per aquelles persones que formen part del món empresarial: per a dissenyadors, comunicadors o psicòlegs interessats en adquirir una major projecció en el seu àmbit professional o centrar la seva activitat en l'estilisme i la comunicació de moda.

Per què triar aquest màster?

Docents treballant en actiu en importants empreses internacionals i mitjans de comunicació com VOGUE, VEIN, METAL, MASSIMO DUTTI, ZARA, LA VANGUARDIA OYSHO o MANGO.

Possibilitat de pràctiques en empreses del sector de la moda i l'estilisme. Alumnes d'edicions anteriors han realitzat pràctiques a BERSHKA, MANGO o NICE THINGS.

Masterclasses, workshops i seminaris sobre diferents àmbits relacionats amb la imatge i l'estilisme.

Masterclasses sobre comunicació de moda a càrrec de professionals de la revista VEIN.

Feedback online de VEIN sobre els Treballs Final de Màster i possibilitat de publicar els millors a la revista.

Metodologia configurada a partir de sessions teòrico-pràctiques, anàlisi de la realitat del moment per a determinar les tendències actuals, plantejament i resolució de casos pràctics i projectes tutoritzats individuals i en grup.

Equip docent

jaume vidiella, estilista y editor de moda, máster en estilismo y comunicación de moda

Jaume Vidiella

Estilista i editor de moda. Coordinador del Màster
dani cantó, creative director

Dani Cantó

Senior creative director
sergio serrano, estilista de moda barcelona, estilismo y comunicación de moda

Sergio Serrano

Comunicació de moda i estilisme
javier ly, estilista de moda barcelona, estilismo y comunicación de moda

Javier Ly

Estilista de moda
mireia ruiz, mireiaysuscosas, máster estilismo, comunicación de moda, set design

Mireia Ruiz

Artista visual i set designer
david urbano, fotógrafo de moda barcelona, director creativo, estilismo y comunicación de moda

David Urbano

Fotògraf de moda i director creatiu
natxo castro, visual merchandising, visual barcelona, estilismo y comunicación de moda

Natxo Castro

Visual merchandiser specialist
Carlos Moreno, fotógrafo de moda barcelona, estilismo y comunicación de moda

Carlos Moreno

Fotògraf de moda
gisela ardenuy, showroom ardenuy, estilismo y comunicación de moda, barcelona

Gisela Ardenuy

Directora del showroom de moda Ardenuy
edel devora, visual and art director

Edel Devora

Visual & Art Director
anna tomàs moreno, periodista de moda, estilismo y comunicación de moda, barcelona

Anna Tomàs

Periodista de moda i tendències
mireia gonzález, tendencias de moda, fashion consultant barcelona

Mireia González

Consultora de moda i tendències

Testimonis

Beques i ajuts

⟶ Cap persona amb vocació i capacitat per al disseny ha de perdre l'oportunitat de formar-se per raons econòmiques. Per això, des d’ESDi busquem facilitar la inserció de futurs estudiants, promoure l'excel·lència acadèmica i potenciar les trajectòries acadèmiques i professionals dels estudiants a través del nostre programa de beques i ajudes.

⟶ Si vols més informació sobre les nostres beques i ajudes específiques per a Màsters i Postgraus, envia'ns un correu a admissions@esdi.edu.es.

Més informació

Si estàs interessat en cursar el Màster en Estilisme, Imatge i Comunicació de Moda, pots contactar amb nosaltres a través del mail obalmes@esdi.edu.es o via WhatsApp (+34) 606 237 428
T'informarem sobre el procés d'admissió, les nostres beques i ajudes disponibles i resoldrem tots els dubtes que tinguis.

Sol.licita
el catàleg

Omple el formulari i et farem arribar el catàleg

País de residència*
Consentiment*
X