fbpx
esdiTalks_logo_tallat

ESDi Talks és el programa de xerrades de l’Escola Superior de Disseny ESDi-Universitat Ramon Llull, les quals estan impartides per alumni i professionals externs de totes les especialitats. El seu objectiu és facilitar als/les alumnes el coneixement de trajectòries notables, i el coneixement d'idees, tècniques i mètodes compartides pels/per les propis/es dissenyadors/es.

¿Qué és esdiTalks?

ESDi Talks és el programa de xerrades de l'Escola Superior de Disseny ESDi-Universitat Ramon Llull, les quals estan impartides per alumni i professionals externs de totes les especialitats (disseny de moda, disseny gràfic, disseny de producte, disseny d'interiors, disseny audiovisual i gestió del disseny). El seu objectiu és facilitar als/les alumnes el coneixement de trajectòries notables, i el coneixement d'idees, tècniques i mètodes compartides per les pròpies dissenyadors/es.

El programa està coordinat pel Dr. Christian Alonso (Professor d'història i teoria de l'art, Departament de Teoria i Anàlisi del Disseny ESDi), assessorat per la Dra. Encarna Ruiz (Directora del Departament de Teoria i Anàlisi del Disseny ESDi) i rep el suport tècnic de Beatriz Roig, Gemma Carreras i Aleix Salvó (Gabinet de Comunicació i Màrqueting ESDi) i Marianna de Nadal (Directora del Departament de Comunicació Visual ESDi).

Aviat

#Multidisciplinar #Food #Sostenibilitat #Disseny

dc. 1 de decembre / 17:00

PRESENCIAL

Ignacio de Juan-Creix i Carolina Angeli de Plat Institute: Augmented Gastronomy

Ignacio (Head of Head of Innovation) + Carolina (CEO) de Plat Institute

Exposaran la visió i missió de l'SCI FOOD LAB on treballen i els seus casos on apliquen disseny ficció al disseny gastronòmic i circular.

#Disseny #Caligrafia #Tipografia #Disseny #Retolació

dc. 15 de decembre / 17:00

ONLINE

Gina Serret: Emprendre: sobreviure i passar-ho bé.

Cal·lígrafa i lletrista independent.
Autora del llibre «Caligrafia amb pinzell».

Gina, alumni d'ESDi, ens explicarà la seva experiència professional com a dissenyadora independent especialitzada en la cal·ligrafia, la retolació tradicional i la tipografia. Així mateix, ens confessarà moments clau de la seva experiència personal quan emprenyia i intentava obrir-se camí a l'estranger.

#Multi #Data #Exhibition #Digital #Campaigns

dv. 14 de gener/ 14:00

PRESENCIAL

Pau Aleikum de Domestic Data Streamers: The secret life of data

Founding Partner Domestic Data Streamers

Sovint s'entén el disseny com a resposta a certes realitats socials, però si el disseny és la resposta, quina és la pregunta? Domestic Data Streamers fan preguntes a través dels artefactes i les exposicions a les esglésies, els festivals de música, les presons o les escoles.

Més antigues

#Audiovisual #Marketing #Disseny #Digital

dv. 19 de novembre / 14:00

ONLINE

Ingrid Arcas: When the environment defines your client

In-house Digital Designer at Duco, London, UK

Ingrid parlarà sobre la seva experiència professional treballant en agències de disseny com a dissenyadora interna. Reflexionarà sobre com aquests dos entorns del disseny canvien la nostra percepció sobre qui és el client i com afecten la nostra relació amb allò que estem creant.

#Multi #Speculative #Design #Digital

dc. 3 de novembre / 17:00

ONLINE

Fiona Raby & Anthony Dunne: Speculate Everything

Artists & designers

How to use design as a tool to create not only things but ideas, to speculate about possible futures.Today designers often focus on making technology easy to use, sexy, and consumable. In Speculative Everything, Anthony Dunne and Fiona Raby propose a kind of design that is used as a tool to create not only things but ideas. For them, design is a means of speculating about how things could be—to imagine possible futures.

#Arquitectura #Interiors #Disseny #Digital

dc. 27 d'octubre / 18:00

PRESENCIAL

Roger Tudó d'Harquitectes: Invisible

Estudi d'arquitectura de Sabadell

Estem convençuts que les interaccions amb els fenòmens naturals (temperatura, llum, gravetat, pluja, moviments termodinàmics de l'aire, etc.), a més a més d'optimitzar recursos, vinculen profundament l'arquitectura al seu entorn. Aquestes interaccions donen un sentit real i intens als espais, com també desperten la dimensió més emocional de l'arquitectura i transformen la matèria inert en tot allò viu.

#Moda #Política #Globalització #StreetFashion #Social

dv. 20 d'octubre / 17:00

ONLINE

Roberto Piqueras: Xandall, cadenes, sóc un saltataulells...

Educador Social i artista resident a l'Estruch.

Roberto Piqueras el 2014, post resultats 15 M, comença a detectar certs mecanismes de la indústria de la moda amb la qual ja no sent proximitat i dels quals vol conèixer les raons d'aquest allunyament i entendre per què ja no se sent tan còmode dins del sistema capitalista i industrial globalitzat. Per a aquesta conferència s'utilitzarà una línia temporal per dialogar sobre esdeveniments històrics i moments clau de la vida per entendre la relació entre allò social i la moda com una eina de resposta crítica i cultural a l’status quo.

#Multi #Naturalesa #EconomiaCircular #Producte

dc. 6 d'octubre / 17:00

ONLINE

Veronica Quchinov: La Simbiosi Industrial, un recurs al disseny.

Co-fundadora i CEO de SÍMBIOSY

La simbiosi industrial és una eina poderosa per a l'aplicació pràctica dels conceptes d'economia circular en el teixit productiu. És una estratègia empresarial que estimula la col·laboració entre empreses, i dona valor als recursos excedents com energia, aigua, residus, materials, logística i troba solucions innovadores per proveir-se'n. Els dissenyadors tenen un poder extraordinari per accelerar la transició cap a l'economia circular i actuen com a “facilitadors” de la Simbiosi Industrial entre empreses.

esdiTalks: UX/UI

#Research #DesignThinking #UserExperience #UX/UI

dv. 3 de decembre / 15:00

PLATÓ DE VÍDEO + ONLINE

Roberto i Erik de Hi Experience: Disseny de comportament i CRO

Roberto Hinojosa, Fundador i CEO de Hi Experience i Erik Aranburu, Senior UX Designer i CRO Lead a Hi Experience

Roberto i Erik de Hi Experience parlaran sobre com crear productes que a més a més de generar experiències positives a l'usuari, estiguin enfocats en els resultats de negoci i en l'optimització de la conversió dels nostres objectius (com el nombre de vendes, posts llegits o usuaris registrats ). Per això, es veuran tècniques per persuadir i dirigir els usuaris a realitzar les accions desitjades al nostre producte, sempre des d'un punt de vista ètic.

#Research #DesignThinking #UserExperience #UX/UI

dv. 21 de decembre / 9:00

PLATÓ DE VÍDEO + ONLINE

Diana Ballart: ¿Com comunicar idees disruptives?

CEO i Co-Fundadora The Smart Lollipop. Professora de creativitat a la UOC.

Tenim 3 grans objectius a l’hora de comunicar el nostre projecte emprenedor: que ens creguin, que ens entenguin i que ens recordin. Com aconseguir-ho? Aquí hi ha el repte. En aquesta masterclass aprendrem sobre com comunicar una idea disruptiva en el format “pitch” de 5 minuts. 5 minuts d'or en què els emprenedors, en equip, han d'enamorar l'audiència per aconseguir el seu call to action.

Més antigues

#Research #DesignThinking #UserExperience #UX/UI

dv. 19 de novembre / 11:30

PLATÓ DE VÍDEO + ONLINE

David Torres: Creant experiències per a tothom

Technical Manager en Experience Design de NTT Data

Xerrada participativa on David compartirà els aspectes de conscienciació en què es desmuntaran alguns mites sobre allò què és l'usuari mitjà, es veurà que tots estem temporalment capacitats i la importància de considerar el disseny inclusiu, i l'accessibilitat en particular, en el procés de disseny d’un producte digital.

#Research #DesignThinking #UserExperience #UX/UI

dv. 29 d'octubre / 9:00

AULA 201 + ONLINE

Muriel Garreta: Què fa un pop en un garatge?

Principal UX Researcher en King

La disciplina de recerca d'usuaris està en plena explosió i, tot i ser un rol relativament nou a les empreses, cada cop hi ha més demanda. De fet, actualment hi ha més ofertes que professionals formats per fer-ho. Tot i això, l'UX Research segueix sent un món per descobrir per a molts/es. Us ve de gust descobrir què fa un investigador d'usuaris en un entorn corporatiu?

X