fbpx

Comunicat ESDi: Seguiment Coronavirus COVID-19

coronavirus universidades, covid19

Comunicat ESDi: Seguiment Coronavirus COVID-19

15 de maig de 2020

Pla de contingència davant la pandèmia del COVID-19 (descarregar)

Aquest document recull un conjunt de mesures organitzatives i higièniques que estableixen com l’empresa protegeix el seu personal i com continua o reinicia les seves funcions crítiques davant d’un esdeveniment que causa una interrupció no planejada de la seva operació normal: la pandèmia del Covid-19.

2 d’abril de 2020

Després de gairebé un mes, la crisi sanitària del Covid-19 ha canviat les nostres vides. La crisi del coronavirus ha creat una situació imprevista i sense precedents que ens ha portat a reconsiderar el nostre dia a dia, en tots els àmbits personals i professionals, i lògicament per a nosaltres especialment en el si d’ESDi. 

La crisi del Covid-19 va provocar una acceleració d’esdeveniments inimaginables: de dia en dia, d’hora en hora. Entre incredulitat i sorpresa, es van succeir les anul·lacions d’esdeveniments a les nostres ciutats i es van suspendre les classes presencials. Es van tancar les nostres instal·lacions i es va iniciar el confinament per a tots nosaltres, a excepció d’aquells que presten serveis essencials.

Tot ha succeït tan de pressa, que cadascun de nosaltres ha hagut d’adaptar-se. Qüestionar-se la seva manera d’actuar, mostrar-se proactiu i creatiu per a, malgrat totes les dificultats, continuar. Cadascun de nosaltres constatem els canvis que el Covid-19 està introduint en el nostre dia a dia: hi haurà un abans i un després. Aquest mes de març de 2020 haurà implicat canvis socials i mentals majúsculs, a títol individual, col·lectiu, personal i professional. 

ESDi va reaccionar ràpidament a la situació per a implementar un sistema que afrontés la crisi que estem vivint. Les classes es van adaptar al format online i es va reajustar la metodologia per a assegurar l’adquisició de coneixement per part dels alumnes. En la pàgina web d’ESDi es va crear aquest apartat per a informar a la nostra comunitat de les decisions governamentals i sanitàries que ens afecten a tots nosaltres.  

La metodologia, les estades a l’estranger, l’avaluació contínua, les activitats. Com tota institució compromesa amb el futur, ESDi ha d’actuar amb flexibilitat, capacitat d’adaptació i innovació i, per això, reinventar-se. 

Així mateix, de forma paradoxal aquesta distància forçada ha creat un sentiment d’empatia i comunitat: amb la nostra família, amics, veïns, els professionals sanitaris més exposats, els ciutadans… També, evidentment, en el si d’ESDi. 

Les paradoxes semblen multiplicar-se: aïllats però solidaris, sols però junts, confinats però socialment actius.  

La comunitat ESDi ha pres moltes iniciatives que volem compartir. La implicació de cadascun dels professors, estudiants, col·laboradors docents i staff, per a assegurar la continuïtat en l’aprenentatge. L’acompanyament sostingut i incasable de l’equip d’e-learning, els serveis informàtics mobilitzats i disponibles en tot moment. L’equip internacional que ha vetllat per la seguretat dels estudiants a l’estranger i els estudiants estrangers a la nostra ciutat. També, als estudiants que amb el seu suport mantenen la fortalesa per a l’aprenentatge en línia. Un sentiment de pertinença a la nostra comunitat que s’ha incrementat i ens ajuda a superar aquesta situació plena de tristesa en moltes famílies. Tots tenim persones conegudes que estan sofrint la malaltia.

ESDi ha apostat per mantenir un esperit de comunitat que abraça i promou la creativitat mitjançant la seva iniciativa insidethecube, de la qual l’activitat per a realitzar màscares des de casa va ser publicada pels mitjans de comunicació. 

Cadascun, a la seva manera, intenta adaptar-se a aquesta situació i continuar amb les seves vides.

La incertesa quant a la finalització de l’any acadèmic és difícil per a tota la comunitat: estudiants, professors i col·laboradors. El confinament i la incertesa provoquen molt estrès i descontentament. Per això, la direcció de l’Escola, donada la seva responsabilitat i compromís amb tota la comunitat ESDi, va anunciar un reajustament en el calendari acadèmic, l’objectiu del qual és vetllar pels interessos dels alumnes en la seva adquisició de coneixement. Continuarem atents a les directrius de les autoritats sanitàries i treballarem perquè cada alumne aconsegueixi totes les competències que el pla d’estudis exigeix.

Agraïm el vostre esforç per a afrontar aquest període inèdit en les nostres vides, respectant les mesures sanitàries, cuidant-nos a nosaltres mateixos i als nostres sers estimats i mantenint l’esperit de solidaritat. Uns valors que permetran superar aquesta situació i guanyar la batalla, no tingueu cap dubte, al coronavirus SARS-CoV-2. Col·laborar, decididament, a recuperar la senda del progrés social i desenvolupament econòmic, compromès amb el medi ambient. Una gran feina en què el món del disseny i els dissenyadors tenen molt a aportar.

16 de març, 2020

ESDi-URL instaura el teletreball en els seus serveis presencials a la Universitat i restringeix l’accés a les instal·lacions del centre

Benvolguts/des,

Després de la declaració de l’estat d’alarma decretat pel Govern espanyol el dissabte 14 de març, el Consell de Direcció de FUNDIT ha continuat les mesures publicades el dijous 12 de març (relatives a suspendre les activitats lectives presencials i desenvolupar-les a traves del nostre campus virtual),  ESDI-URL ha generalitzat el teletreball en els seus serveis acadèmics, administratius i tècnics, fins el proper 30 de març.

L’activitat formativa continuarà en modalitat no presencial, mesura publicada el dijous 12 de març. El passat divendres 13, el departament d’investigació i els àmbits d’especialització i aplicació de disseny van adaptar la continuïtat dels estudis via online, sempre tenint en compte promoure l’assoliment acadèmic dels alumnes. El personal, PDI i PAS, realitzarà la modalitat teletreball, de cara a preservar la salut i evitar l’exposició al COVID-19. Sense perjudici de la presència necessària dels serveis crítics, en els quals s’han pres totes les mesures preventives requerides d’acord als protocols establerts.

L’accés a les instal·lacions d’ESDi-URL queda restringit. Qualsevol persona no autoritzada a accedir a l’edifici requereix l’autorització prèvia del Consell de Direcció de FUNDIT.

Agraïm la col·laboració, predisposició i recolzament a tota la comunitat d’ESDi, estudiants, PDI i PAS, per poder assolir la continuïtat dels nostres serveis educatius per via online, donades les circumstàncies excepcionals que estem vivint i per contribuir a crear un ambient de coresponsabilitat social, calma i esperança.

12 de març, 2020

ESDi-URL suspèn tota activitat acadèmica i curricular presencial a l’escola

El President de la Generalitat de Cataluña, a data 12 de març de 2020, ha establert les mesures de contenció per la propagació del COVID-19 en tot el territori català i ha anunciat mesures específiques per a la nostra regió.

L’acord de Govern preveu la suspensió de tota activitat acadèmica i curricular presencial a l’Escola. ESDi preveu que del 13 de març fins el dia 3 d’abril, inclosos els dos dies, ESDi suspèn temporalment totes les activitats presencials a les nostres instal·lacions i es substituirà l’activitat acadèmica presencial per l’ensenyament a distància amb els mitjans de formació online. Tots els esdeveniments es posposen.

ESDi intentarà garantir tots els serveis per assegurar el funcionament a distància de totes les activitats de la nostra Escola.

11 de març, 2020

Protocol d’actuació ESDi-URL davant l’evolució del brot de COVID-19

Us informem que des de l’Escola Superior de Disseny ESDi estem mantenint un seguiment de l’evolució del brot de COVID-19 o “Coronavirus” i seguint les indicacions de les autoritats acadèmiques i sanitàries competents. A aquest efecte, s’ha creat un Comitè de Seguiment del COVID-19 per part de la Universitat Ramon Llull, on estan representades totes les institucions de la URL.

En aquest enllaç podeu consultar els comunicats oficials de la Universitat Ramon Llull: https://www.url.edu/ca/sala-de-premsa/noticies/institucional/2020/informacio-sobre-el-coronavirus

Protocol de actuació i canals de comunicació:

Des de l’Escola Superior de Disseny ESDi s’ha definit un protocol d’actuació davant l’activació d’alerta sanitària pel COVID-19, el qual està disponible en el següent enllaç.

Així mateix, també s’ha habilitat el correu electrònic health@esdi.edu.es perquè tots els membres de la comunitat ESDi pugueu mantenir una comunicació directa referent a la situació.

Qualsevol informació relacionada amb el COVID-19 que pugui afectar els membres de la Comunitat ESDi es publicarà en aquesta pàgina web i en els mitjans de comunicació oficials de l’escola.

Actuacions en cas de detecció d’algun cas de COVID-19 (SARS-CoV-2) en membros de la Comunitat ESDi:

  • El Rectorat de la URL és l’interlocutor oficial amb les autoritats sanitàries.
  • Qualsevol membre de la Comunitat ESDi que sospiti d’estar afectada pel virus COVID-19 haurà de posar-se en contacte amb Catsalut (061) seguint les instruccions que li especifiquin.
  • Els membres de la comunitat universitària de l’Escola Superior de Disseny que es contagiïn d’aquesta malaltia o que estiguin afectats per mesures de confinament i/o quarantena ho comunicaran a ESDi de manera immediata, sempre que els sigui possible, mitjançant l’adreça de correu electrònic health@esdi.edu.es.
  • Els membres de la comunitat ESDi (estudiants, personal docent i PAS) que es contagiïn del COVID-19, o que estiguin afectats per mesures de confinament i/o quarantena, o que estiguin o hagin estat en contacte amb persones que hagin donat positiu al COVID-19 procuraran comunicar-ho a health@esdi.edu.es per a comunicar-ho al Rectorat de la URL en el Comitè de Seguiment del COVID-19.
  • En tot moment se seguiran les gestions oportunes amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya, les gestions oportunes amb la Seguretat Social, la mútua i/o les agències asseguradores corresponents, si escau, i seguirà el procediment establert en cada cas.
  • En el cas que estudiants (incoming/outgoing), PAS o PDI que estiguin fent una estada de mobilitat a l’Escola Superior de Disseny resultin infectats pel virus del COVID-19 (SARSCoV-2), el departament de Relacions Internacionals ho comunicarà a health@esdi.edu.es,
    l’adreça de FUNDIT, al Rectorat de la URL i a la institució d’origen, i es prestarà el suport adequat a les persones afectades.
  • Els estudiants, PAS o PDI que estiguin a mobilitat internacional hauran de seguir les indicacions de les autoritats sanitàries de cada país i de les seves universitats d’acolliment. Els estudiants que decideixin tornar a ESDi i provinguin de zones de risc hauran de seguir les instruccions locals, sent recomanable l’aïllament preventiu voluntari.
  • Qualsevol comunicació de dades personals resultant del procés de gestió d’alertes es gestionarà conforme a les disposicions legalment aplicables. També es comunicarà al delegat de protecció de dades de l’Escola Superior de Disseny (rgpd@esdi.edu.es).

Recomanem als membres de la Comunitat ESDi que seguiu les indicacions de Salut Pública i estigueu atents a les informacions actualitzades a través d’aquests enllaços:

Àmbit de Catalunya / Espanya:

Àmbit europeu i mundial:

Podeu veure més informació sobre com es transmet i com prevenir el contagi en el següent vídeo de l’Agència de Salut Pública de Catalunya:



X