fbpx

Així va ser el Plug&Play2020

plug&p`lay2020, maratón creativa, grado en diseño, hackaton

Així va ser el Plug&Play2020

Més de 150 alumnes del Grau Oficial Universitari en Disseny han participat del 24 al 28 de febrer en el Plug&Play, una marató creativa a contrarellotge organitzada per l’Escola Superior de Disseny ESDi, en la que els estudiants han posat a prova la seva capacitat creativa i innovadora.

Durant 5 dies, els participants inscrits (en grups de 5 membres) han estat ideant solucions per resoldre els tres reptes que els hi han plantejat les tres empreses partners: Gallina Blanca, Wacop i Hansgrohe.

Els reptes i els guanyadors

El repte que va presentar Gallina Blanca va ser re-definir la marca Yatekomo a futur, mitjançant la proposta nous productes i categories, d’una possible campanya de comunicació i d’esdeveniments de notorietat en el punt de venta. Dins d’aquesta redifinició, la marca Yatekomo havia d’estar dirigida a un target juvenil i havia de ser comunicada amb un to i un estil “gamberro”, atrevit i diferencial.

El jurat, format per un membre de Gallina Blanca i professors de l’escola, ha decidit que el grup guanyador del repte Gallina Blanca ha sigut el GB3, format per els alumnes: Anna Rodríguez Vives, Yeray Villar, Linda Mazzer, Paula Urbano i Carla Torrella. Aquest grup ha ideat per a Yatekomo una nova línia de productes “ENROYATE”, basats en 3 pilars: compartir, barrejar cultures i ser sostenible. Per defensar la seva idea, el grup GB3 ha produït un vídeo on es mostra el funcionament del nou producte i les accions de comunicació per donar-lo a conèixer.

El repte de Wacom consistia en trobar quins productes, experiències, esdeveniments, llocs, apps, gadgets o altres tipus de solucions podien ajudar als dissenyadors a recuperar l’equilibri analògic-digital en els seus processos creatius de disseny.

Donat que, tal i com deia Wacom, les noves tecnologies i l’Internet han allunyat a dissenyadors i artistes d’inputs importants com la inspiració directa través de l’experiència amb els 5 sentits (tacte, olfacte, oïda, gust…), la experimentació manual, la originalitat, la improvisació o l’espai de treball.

L’equip guanyador del repte ha sigut el W1, format per els alumnes: Marca Marcó, Maria Martí, Maria Blanch Santacana, Erea Fernández Naval i Laura Cabbia. En el seu vídeo de presentació han volgut destacar la sensibilitat al tacte d’una tauleta gràfica Wacom i les col·laboracions amb esdeveniments del sector del disseny.

Per últim, el repte de Hansgrohe era donar a conèixer la marca entre el consumidor final, a través d’estratègies, activitats o experiències que el facin optar per aquesta marca d’aixetes de bany. El seu problema era que tradicionalment ha sigut una marca coneguda, valorada, recomanada i prescrita per instal·ladors, arquitectes i interioristes, però amb les xarxes socials i internet els consumidors finals són cada vegada més protagonistes de les decisions de compra i donen menys pes al prescriptor.

El H1 ha sigut l’equip guanyador del repte de Hansgrohe, format per els alumnes: Alberto Rancati, Maria Hernando, Alba Paniello, Ariadna Romero i Meritxell Sabater. El grup ha ideat una experiència Hansgrohe per connectar amb l’aigua a través dels 5 sentits. Es tracta d’una instal·lació amb diferents sales que contenen una cascada, gotes d’aigua digitals, pluja hologràfica i un mapping interactiu, tal i com expliquen en el seu vídeo de presentació.

Representants de les empreses partners Gallina Blanca, Hansgrohe i Wacom van explicar els reptes als alumnes el primer dia, han format part del tribunal durant les presentacions dels vídeos i han entregat els premis als equips guanyadors. El premi Gallina Blanca ha sigut un altaveu bluetooth i un lot de productes Yatekomo. Hansgrohe ha regalat a tots els membres de l’equip guanyador del seu repte un viatge a Madrid per visitar Casa Decor, una exposició on es donaran a conèixer productes, materials i tendències en interiorisme. L’equip guanyador del repte Wacom s’ha emportat una tauleta Wacom intuos S i l’agenda de l’autònom de Putos Modernos.

Conferències i presentacions

A més de resoldre els reptes, durant la setmana del Plug&Play, els estudiants d’ESDi han pogut gaudir de xerrades i presentacions. La primera va ser el dimarts 25 de febrer, a càrrec de Back to Eco, una marca de moda sostenible dedicada a allargar el cicle de vida del denim post-consumidor. Una de les fundadores de la marca va explicar als futurs dissenyadors d’ESDi la importància de tenir un criteri ètic, social i sostenible en tots els seus productes.

El dimecres 26 va ser el torn d’Ana Mesas, Senior Consultant i Speaker a Adobe Barcelona, que va explicar als alumnes els últims avanços tecnològics d’Adobe. El segdia, l’actriu i productora nascuda a Chicago, Jenny Beacraft els va fer una presentació en anglès sobre tècniques de comunicació per ajudar-los a presentar els seus projectes al tribunal. L’última xerrada va ser divendres 28, a càrrec de Putos Modernos, la marca que està triunfant amb les seves agendes i calendaris irònics per sobreviure en la vida moderna.


Sponsors

Com a sponsors de l’esdeveniment, les empreses Adobe, Moleskine i OFFF Fest també han repartit premis als participants del Plug&Play, com motxilles i llibretes Moleskine, una subscripció anual a Adobe CC o un abonament pel OFFF Fest. Uns premis que s’han anat donant a les fotografies més creatives del dia penjades pels alumnes a Instagram amb el hashtag #ESDiPandP2020 o als guanyadors del repte del dia.

El Plug&Play sorgeix com una iniciativa de l’Escola Superior de Disseny ESDi per potenciar fora de l’aula el desenvolupament de competències dels seus alumnes, posant el focus en el treball en equip, la creativitat i l’emprenedoria. Un altre dels objectius que persegueix és l’intercanvi de coneixements i habilitats entre estudiants de diferents cursos i les sis especialitats del disseny que s’imparteixen a ESDi (moda, gràfic, producte, interiors, audiovisuals i gestió del disseny). L’esdeveniment també permet als alumnes aprendre nous coneixements i establir contacte amb professionals del sector del disseny.



X