fbpx

130 alumnes del Grau en Disseny participen en la marató creativa ‘Plug&Play’

marató creativa, esdi, plug&play, disseny

130 alumnes del Grau en Disseny participen en la marató creativa ‘Plug&Play’

Un total de 130 alumnes del Grau Oficial Universitari en Disseny van participar del 4 al 7 de març en el Plug&Play, una hackató organitzada per l’ESDi. Durant 4 dies, els participants van resoldre tres reptes plantejats per tres empreses partners: Vueling, Carnet Jove i Gestmusic Endemol. Una marató creativa contrarellotge formada per equips multidisciplinaris de sis especialitats: Moda, Gràfic, Producte, Audiovisuals, Interiors i Gestió del Disseny.

L’esdeveniment va ser ideat per fomentar el treball en equip i viure una verdadera experiència design thinking. Distribuïts en equips, els alumnes van seguir una metodologia basada en resoldre petites proves cap al desenvolupament del repte. La primera jornada la van dedicar a la concreció de la idea, per pulir-la i prototipar-la durant el segon. A la tercera jornada van preparar la comunicació, mentre a la quarta van gravar un vídeo i presentar la solució.

maraton creativa, esdi, plug&play, grado diseñoEls reptes i els guanyadors

Vueling va preguntar als alumnes com podien crear experiències amb impacte positiu davant el retard o la cancel·lació d’un vol. Les propostes presentades havien de tenir en compte els conceptes smart, innovador, honest, respectuós, col·laboratiu, assequible i viable.

El grup guanyador va ser el V4, format per Esther Cano, Pol Casbas, Mariona del Pulgar, Marta Silva i Cecília Solé. Desenvoluparen una app que no només entretenia, sinó que donava informació en tot moment al viatger sobre l’estat del seu vol i del retard, donant-li tranquilitat.

El repte de Carnet Jove consistia en buscar la manera d’incrementar l’ús dels seus serveis i avantatges. Havia d’incloure temes com la diversitat, la identitat, l’accesibilitat, la igualtat, la sostenibilitat, la solidaritat i l’empoderament.

El grup guanyador va ser el C3, format per Queralt Bataller, Núria Borràs, Marta Lozano, Ivette Sabanés i Ariadna Solà. Van proposar l’aplicació JoveGo, amb la que es podia participar a reptes diaris, concursos i sortejos setmanals sense tenir el carnet físic. A més, creava comunitat, ja que permetia compartir experiències amb altres usuaris, fer recomanacions, donar a conèixer activitats, i aconseguir punts. Els punts aconseguits els podies invertir en altres ofertes del Carnet, com per exemple les beques.

El repte de Gestmusic Endemol consistia en despertar interés a diferents generacions a la vegada en programes com OT. Els alumnes havien de tenir en ment els conceptes d’aplicabilitat, inclusió, màxim de públics, originalitat i creativitat.

La proposta guanyadora va ser la del grup G4, format per Marc Gómez, Claudia Hintzmann, Christian Lázaro, Natalia Pérez i Vanesa Simon. Junts van desenvolupar un festival televisat itinerant per diferents ciutats d’Espanya, retransmès per diverses plataformes. La idea era realitzar proves en família basades en programes de Gestmusic i gaudir d’un festival amb actuacions musicals, foodtrucks, etc.

maraton creativa, esdi, plug&play, grado diseño
El jurat i els premis de la marató creativa

El jurat va estar format per professorat de l’ESDi i representants de les tres empreses partners. Adrià Navarro, Creative Team Leader de Vueling; Domènec Ballester, Director d’Àrea Carnet Jove; Ángel Custodio Gómez, Responsable de Nous Formats i Maria Dalmases, Responsable d’Innovació de Gestmusic Endemol.

Vueling va premiar als guanyadors amb dos vols per membre de l’equip a qualsevol de les seves destinacions. Carnet Jove va oferir a cada membre una nit per dues persones a un alberg de Catalunya. I el premi de Gestmusic va ser una visita al backstage durant el programa La Mejor Canción Jamás Cantada.

A més de les empreses partners, el Plug&Play va comptar amb la col·laboració dels sponsors Adobe, Wacom i Moleskine, tres empreses referents al món del disseny. Adobe va regalar una llicència anual a Adobe Creative Cloud, Wacom cinc tauletes gràfiques, i Moleskine agendes, motxilles i bolis.

maraton creativa, esdi, plug&play, grado diseño
Conferències i presentacions

Els alumnes ESDi que van participar a la marató creativa Plug&Play també van poder disfrutar de xerrades i presentacions, com la del dissenyador gràfic, autor i comissari Felipe Taborda, considerat un dels 100 millors dissenyadors del món. Com a sponsor de l’esdeveniment, Wacom va fer una demostració audiovisual de productes innovadors.  I Ana Mesas, Senior Solution Consultant Digital Media d’Adobe, va presentar l’eina de prototipatge Adobe XD.

La marató creativa Plug&Play sorgeix com una iniciativa de l’ESDi per a potenciar fora de l’aula el desenvolupament competencial dels seus alumnes, posant el focus en el treball en equip, la creativitat i l’emprenedoria. Un altre objectiu és el intercanvi de coneixements i habilitats entre estudiants de diferents cursos i especialitats del disseny. L’esdeveniment ha permès als alumnes aprendre nous coneixements i establir contacte amb professionals del sector del disseny.

Us deixem amb el vídeo de l’esdeveniment. Esperem que us agradi!



X
X