ASSIGNATURA
DIBUIX TÈCNIC
DADES CLAU
-
TIPOLOGIA
Formació bàsica
-
CURS
1
-
SEMESTRE
2
-
ITINERARI
Tots, assignatura comuna
-
DOCENT
-
ECTS
6
-
ÀMBITS DE CONEIXEMENT
Història de l’Art i de l’Expressió Artística i Belles Arts
-
IDIOMA
Grau: Castellà / Degree: Anglès
DESCRIPCIÓ DE L’ASSIGNATURA
La matèria ofereix una formació essencial en l’ús del dibuix com a llenguatge visual del disseny, integrant aspectes tècnics, expressius i conceptuals que permeten desenvolupar una mirada analítica, estètica i funcional sobre els objectes i l’entorn.
A través de l’estudi de tècniques tradicionals, la pràctica del dibuix tècnic, l’exploració del color, la geometria, el volum i la textura, els estudiants adquireixen eines per representar i comunicar propostes de disseny amb solidesa i sensibilitat visual.
RESULTATS DE L'APRENENTATGE
-
Proporcionar eines que potenciïn la funció social del disseny i facilitin la realització de discursos inclusius i igualitaris per a totes les persones.
-
Emprar eines tècniques i de representació visual que ajudin a comunicar i planificar les propostes de disseny plantejades
-
Integrar a les diferents fases del procés de disseny l'experimentació i la recerca en llenguatges artístics i de representació que ajudin a plantejar noves solucions projectuals.
-
Utilitzar recursos, llenguatge i codis propis de la professió per comunicar idees i propostes de disseny.
-
Aplicar a una proposta projectual, a partir de l'ús d'eines de representació, a un públic definit prèviament.
-
Adaptar metodologies d'anàlisi de la realitat per a la comunicació de propostes de disseny.