Notícies
3 de novembre de 2016
Segueix el Cicle de Conferències sobre Smart Design

El passat dimecres 26 d’octubre l’Escola Superior de Disseny ESDi de Sabadell va acollir una nova sessió del Cicle de conferències Disseny i Innovació: Smart Design. En aquesta ocasió, Marisa Catalán, de la Fundació i2cat, va oferir una interessant xerrada sobre l’ús de sensors i la seva utilització en els objectes que ens envolten.


Partint del terme anglès IOT- Internet of Things- la Internet de les Coses consisteix en dispositius i aplicacions connectar el màxim d’objectes que ens envolten, entre ells i amb nosaltres, i que alhora  recopilen i distribueixen dades per a la vida quotidiana.


Catalán va explicar que la Internet de les Coses s’aprofita per mesurar certs paràmetres externs (ja sigui temperatura, energia, activitat, llum, humitat, errors, etc.), de manera automàtica i sense la interacció de l’ésser humà. I que aquestes dades viatgin a un centre de processament perquè es prenguin les decisions adequades en temps real. Per exemple, són moltes les ciutats, com Barcelona, que estan implementant xarxes de sensors en multitud de punts com semàfors, vehicles, enllumenat...


Es calcula que, ara per ara, hi ha més objectes connectats a Internet que persones i que de cara al 2020, la indústria de la sensòrica i la Internet de les Coses obtindrà un benefici d’1 trilió de dòlars, especialment en l’àmbit dels serveis.

 

 

D’altra banda, el dimecres 2 de novembre, l’especialista en xarxes socials, Kim Ruiz va oferir una conferència sobre les xarxes socials, el seu ús i com podem aprofitar-les per fer créixer el nostre negoci.


Actualment és absolutament necessari, com a professionals i empresa, tenir presència a les xarxes socials, va comentar Ruiz, perquè els usuaris, els nostres clients potencials, hi són.
Cal tenir en compte, però, que el consumidor digital és un transgressor de les regles establertes, no es comporta igual en un comerç físic que en un online. Per tant, per elaborar un ‘Social Media Plan’, hem de tenir en compte 5 premisses: A qui ens dirigim? (audiència), Per què hi volem estar? (objectius), On hem d’estar? (canals), Què hem de publicar? (contingut) i Quan hem de publicar? (freqüència).

 

 

Les properes sessions del cicle Smart Design seran les següents:
-    Dimecres 9 de novembre a les 12h, TIC i Telecomunicacions a càrrec de Ramon Palacios, expert en Comunicacions,
-    Dimecres 16 de novembre a les 12h, Neuromàrqueting, com vendre utilitzant les xarxes, a càrrec de Pere Navalles, catedràtic del Departament de Comunicació a la Universitat Autònoma de Barcelona
-    Dimecres 23 de novembre a les 12h, Cloud i Big Data, a càrrec de Jordi Gilabert, director de Konodrac.


Recorda que pots reservar la teva plaça a smartdesign@esdi.edu.es