Notícies
16 de novembre de 2016
El Dr. Pere Navalles ofereix una xerrada sobre neuromàrqueting a l’Auditori de l’ESDi

El dimecres 16 de novembre l’Auditori de l’ESDi va acollir una nova conferència del cicle Disseny i Innovació / Smart Design. En aquesta ocasió, el Dr. Pere Navalles, catedràtic de Comunicació a la UAB, va oferir una inspiradora xerrada sobre neuromàrqueting.


El neuromarquèting és la disciplina que explora les reaccions neuronals i sensorials dels consumidors a certs estímuls, recolzats per la certesa que la gran majoria de les nostres decisions de compra basades en emocions i els sentits. Tenim marques que busquen la sensibilitat social (col·laboracions i/o ajudes a ONG, associacions...) per crear fidelitat de compra i d’altres que aposten per crear sensacions a través dels sentits.


Un d’aquests sentits que ha investigat el Dr. Navalles és l’olfacte, “la relació causa-efecte entre una olor i un producte és molt important per a la publicitat olfactiva”, però cal tenir en compte que cada regió té la seva memòria olfactiva i per tant, la publicitat basada en l’olfacte ha d’estar molt estudiada. Per això, cal mesurar, ajustar i equilibrar al mil·límetre l’essència a escampar, perquè una olor intrusiva causa rebuig.
Si hi pensem, la majoria de botigues i franquícies desprenen una olor concreta. Els ambientadors formen part d’una marca amb la mateixa determinació que un aparador, encara que a penes siguem conscients. La sensació d’agradabilitat que produeix una aroma provoca una satisfacció que condiciona positivament i que ajuda a la identificació de la marca.

 

 

 

El proper dimecres 23 de novembre a les 12h finalitzarà el cicle amb la xerrada sobre Cloud i Big Data a càrrec de Jordi Gilabert, director de Konodrac.Com sempre, podeu reservar la vostra plaça enviant un correu a smartdesign@esdi.edu.es